Bralna pismenost je pomemben del porajajoče se pismenosti, ki poteka v predšolskem obdobju. V našem vrtcu že drugo leto zapored omenjenemu področju dajemo poseben poudarek. Nenehno pa težimo k iskanju različnih idej, kako uresničiti cilje zastavljenega področja. V nadaljevanju predstavljamo primer projekta oblikovanja lastne knjižnice, ki je plod sodelovanja otrok, strokovnih delavcev in staršev.

V enoti Hribček pogosto sodelujemo z OŠ Frana Kranjca. Tam obiskujemo knjižnico, sodelujemo na pravljičnih urah … Otroci starejših oddelkov pa redno zahajajo tudi v Knjižnico pri Mišku Knjižku.

Nenehno pa je v nas tlela želja po lastni knjižnici. Taki, ki bi jo lahko obiskali vsak dan, kadarkoli bi se nam zahotelo. Ko pa smo v roke dobili in prebrali pravljico Medvedkova knjižnica (avtor: Poppy Bishop), pa v nas želje ni bilo več moč ustaviti. Združili smo želje otrok in ideje strokovnih delavcev in začeli z oblikovanjem lastne knjižnice.

O naših namerah smo na drugem roditeljskem sestanku obvestili tudi starše. Predstavili smo jim cilje, ki jim bomo skozi omenjeni kotiček sledili, seznanili z spretnostmi in sposobnostmi, ki jih bomo razvijali ter jih krati poprosili za pomoč pri oblikovanju. Z njihovo pomočjo smo zbrali lesene zaboje.

Otroci so tekom oblikovanja knjižnice imeli ves čas aktivno vlogo. Sodelovali so s podajanjem idej kako postaviti knjižnico, barvali so lesene zaboje, postavljanjem knjig na police … Ob prihodu in odhodu otrok pa so tudi starši imeli ves čas priložnost opazovanja nastajanja našega kotička. Prvo knjigo velikanko za našo knjižnico nam je ob svojem obisku podarila babica Zima. Kasneje pa so jih prinesli tudi otroci.

Strokovne delavke smo z otroki redno zahajali v novo oblikovan kotiček. Skozi različne dejavnosti smo uresničevali cilje našega prednostnega področja:

  • poslušanje branja, pripovedovanja s strani strokovnih delavcev,
  • samostojno pripovedovanje otrok,
  • razvijanje slušnega zaznavanja,
  • razvijanje vidnega zaznavanja in predstavljivosti,
  • seznanjanje s tiskom …

Ob listanju knjig smo ozaveščali pomen pravilnega in spoštljivega ravnanja s knjigo. Spoznavali knjigo kot vir informacij, kadar smo želeli pridobiti odgovor na kakšno vprašanje. Se vživljali v knjižne, literarne junake ter doživljali veselje in ugodje ob raznovrstnih napetih, smešnih zgodbah in pesmicah …

Strokovne delavke smo opazile, da otroci ne obiskujejo knjižnice zgolj ob naši prisotnosti temveč tudi samoiniciativno. Nemalokrat so odšli v kotiček, listali knjige, se ob tem pogovarjali ter posledično tkali in utrjevali prijateljske vezi, se družili …

Medvedkovo knjižnico smo strokovne delavke izrabile tudi za izvedbo roditeljskih sestankov, ki so namenjeni predstavitvi vzgojenega dela. Tokrat so starši imeli priložnost doživeti in spoznati koliko nam Medvedkova knjižnica pomeni – kako radi jo imamo – in predvsem kaj v njej počnemo. Predstavile smo jih kako poteka naše delo, kako izvajamo dejavnosti ter kar je najpomembneje kako se otroci ob tem počutijo, kaj spoznajo, se naučijo …

Ponosni smo na to, da nam je uspelo realizirati željo in idejo. Ponosni smo na timsko sodelovanje otrok in strokovnih delavcev in otrok. S skupnimi močmi nam je uspelo. Čeprav knjižnica ne bo ostala z nami za vedno, bo spomin nanjo vedno živel. Mi pa bomo v sebi iskali nove izzive in ideje za uresničitev le-teh.

 

Zapisala: Mojca MEKE, mag. prof. pred. vzg.